אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

טיפול בנכים ובמוגבלויות באמצעות הרפואה הסינית

טיפול ברפואה סינית

לא מעט נכים ובעלי מוגבלויות פיזיות שנואשו מלמצוא מענה בקרב הרפואה המערבית פונים לרפואה הסינית כאל אפיק אלטרנטיבי אשר עשוי לעזור. הרפואה הסינית אינה באה אמנם להחליף את הרפואה המערבית אולם יכולה לסייע לצידה של הרפואה המערבית ולמצוא מענה גם במקומות אליהם כשלה הרפואה המערבית מלהגיע.

הקשר בין הגוף והנפש ברפואה הסינית

הרפואה הסינית מבוססת על פילוסופיה עתיקה ופרקטיקות אשר התפתחו במשך אלפי שנים. שיטות הטיפול בה מגוונות ונעות בין שימוש בצמחי מרפא ודגש על תזונה, דרך דיקור (אקופונקטורה) וכלה בטיפולי מגע כשיאצו ורפלקסולוגיה.

הרפואה הסינית רואה בגוף ובנפש מקשה אחת, כאשר טיפול באחד מביא שיפור גם בתחום השני ולהיפך. רעיון הקשר בין הגוף והנפש נבדק גם ברפואה המערבית והיום ידוע כנכון. לדוגמה, ידוע כי בניסויים קליניים בהם ישנו שימוש בפלסבו (תרופת דמה העשויה לרוב מסוכר פשוט) קיימת השפעה על המצב הגופני הנבדק כאשר הנבדקים אינם יודעים כי מדובר בתרופת דמה. הקישור הזה נכון לא רק בשימוש בפלסבו אלא גם במצב הגופני של חולים במחלות כרוניות שונות אשר מקבלים עזרה נפשית בהתמודדות עם מצבם.

דמיון מודרך – הקשר בין הגוף והנפש

אחת הטכניקות המשמשות ברפואה הסינית והמשלימה היא טכניקת הדמיון המודרך NLP. הטכניקה הזו מצליחה במקרים רבים לגרום לשיפור במקומות שהרפואה המערבית אשר מתרכזת בגוף בלבד אינה מצליחה בהם. דוגמה לשימוש כזה הוא בקרב נכים לאחר תאונה קשה או אירוע טראומטי אשר מצליחים להניע גפיים לאחר טיפול בדמיון מודרך ולעזור במקומות בהם הרפואה המערבית אינה מצליחה.

הצורך האנושי במגע - רפלקסולוגיה

נקודה נוספת התורמת לשיפור תפקודם ומצבם הגופני והנפשי של נכים היא המגע האנושי. לעתים קרובות הסיבה לניוון הגוף בקרב משותקים הינה חוסר במגע והולכה עצבית. טיפולי המגע הנעשים במסגרת הרפואה הסינית, דוגמת השיאצו והרפלקסולוגיה, יכולים לסייע במניעת ניוון זה.

במסגרת הרפלקסולוגיה הטיפול נעשה על ידי לחיצות בכף הרגל (או בכף היד) של המטופל. ההנחה היא כי כפות הרגליים מהוות מעין מפה לכל איברי הגוף ובאמצעות לחיצות על נקודות משמעותיות על "המפה" ניתן להביא לאפקט דומינו אשר משחרר בסופו של דבר חסימות באיברים השונים ומזרימה אנרגיה חיונית למקומות בהם היא נדרשת.

רפלקסולוגיה הצליחה במקרים מסוימים להשיב יכולת תזוזה לגפיים העליונות גם במקרים בהם הרפואה המערבית לא הצליחה, בעיקר כאשר מקור הבעיה הוא במערכת העצבים או בגזע המוח. הטיפול ברפלקסולוגיה עוזר לא רק בהשגת פריצת דרך משמעותית אלא גם בהקלה על מצב המטופל: טיפול בתחושת נימול, קשיון מפרקים ושרירים והשגת יתר תנועתיות.

מי מטפל ברפואה סינית?

אנשי מקצוע בתחום הרפואה הסינית הם אלו אשר סיימו מסלול לימודי רפואה סינית מלא ועברו הכשרה בטכניקות הטיפוליות אותן הם מיישמים על לקוחותיהם. קיימות מסגרות לימודים אשר מקנות אף הכשרה מיוחדת ומעבירות סדנאות לטיפול בנכים ובבעלי מוגבלויות פיזיות בטיפולי מגע שונים. סדנאות אלו מתמקדות במגוון טכניקות שהוכחו כיעילות בטיפול בנכים תוך הבנת התהליכים הפיזיולוגיים הייחודיים לאוכלוסייה זו.

טיפולי רפלקסולוגיה ודמיון מודרך מתאימים לא רק למאמינים הדוקים אלא גם לסקפטיים. מקומם לצד הרפואה המערבית המקובלת מקנה להם יתרון בכך שגם מטופלים סקפטיים יכולים ליהנות מתוצאות הטיפול ולהשתכנע בהדרגה כיוון שהם אינם מזיקים למהלך הטיפול והשיקום המומלצים ולעתים אף משולבים כחלק בלתי נפרד משיקום זה.

 


 

נותני חסות: