אתר זה משתמש בקבצי קוקיז אתר זה משתמש בקבצי Cookies כדי להתאים אישית תוכן ומודעות. למידע נוסף OK
X
אנא בחר את גודל הפונט הרצוי:
מועדון החברים של פורטל נכי צהלהכרה כנכהחמי מרפאייעוץ משפטיקנאביס רפואיטפסים להורדהרכב רפואיטבלאות תגמוליםטיפולים רפואייםזכויות והטבותארגון נכי צהלאגף השיקום
X סגירה
 

קניות אינטרנט - המדריך למתחיל

מסחר אלקטרוני - לקנות בזול באתרי האינטרנט

עם כניסת האינטרנט והסמארטפון העולם עובר שינויים רבים ומהירים. מישהו עוד זוכר איך מנווטים עם מפה מנייר? או עולים על כסא להוריד את האנציקלופדיה כדי לבדוק מושג כלשהו? השינויים הללו מגיעים לכל פינה בחיינו, החל מחידוש ביטוח דרך האינטרנט וכלה מרכישת כל דבר פחות או יותר שעולה על דעתכם – והכל בלי לצאת מהבית.

אז איפה הולכים לעשות קניות?

כדי לענות על השאלה הזו כדאי קודם לענות על השאלה – מה מחפשים? הרי לא תזמינו משלוח ממסעדה בחו"ל וגם לא תעשו הזמנה מסופר בסין. אבל כמעט כל דבר אחר – ניתן היום להזמין דרך האינטרנט, בארץ וגם מכל רחבי העולם.

ישנם סוגים שונים של מקומות בהם ניתן לרכוש מגוון של דברים: חנויות מקוונות של רשתות גדולות, חנויות "כלבו" בהן ניתן למצוא מגוון רב של מותגים, לעתים בהנחות גדולות וגם זירות מסחר פרטיות המאפשרות לקנות ממגוון מוכרים פרטיים

האינטרנט הוא מקום מצויין למצוא בו מוצרי אופנה של מעצבי על או מעצבים צעירים מתחילים, חפצי אספנות ועבודת יד, ושלל מוצרי צריכה שיתרמו לתחביבים הפרטיים שלכם.

אז למה לא כולם קונים באינטרנט?

עבור רבים קיים אלמנט של חשש בקניות באינטרנט. חששות מסוג מסוים נוגעים ברמת הבטיחות שבביצוע הקנייה: האם נתוני כרטיס האשראי לא יגנבו? עבור אחרים החששות נוגעים בקבלת הרכישה כאשר לא ברור מה ניתן לעשות במידה והקנייה לא הגיעה כלל, הגיעה פגומה או שפשוט אינה מה שחשבתם. חששות מסוג שונה נוגעות לאי התמצאות בנהלי התשלום והמשלוח.

לגבי בטיחות הרכישה באינטרנט כדאי להרגיע, רכישה באמצעות האינטרנט בטוחה הרבה יותר מרכישה באמצעות הטלפון. זאת ועוד, קיימות דרכים להבטיח רכישה בטוחה אף יותר ממתן פרטי כרטיס אשראי. דרך אחת היא באמצעות שירות דוגמת Paypal המאפשר העברת תשלום למוכר, ללא מסירת פרטי האשראי.

דרך נוספת היא להצטייד מבעוד מועד בכרטיס אשראי נטען שאינו מקושר לחשבון הבנק ובכך להימנע מסכנת גניבת זהות.

חוקי הקנייה והמכירה באינטרנט מוגדרים היטב. אם מוצר שקניתם לא הגיע או הגיע במצב לא תקין, ושילמתם באמצעות Paypal, מתחיל הליך מחלוקת בו הפרטים נבדקים ובמידה ונמצאו נכונים כספיכם מוחזר.

אז, כמה באמת משלמים על קניות מחו"ל?

כאשר קונים בחו"ל רצוי לזכור כי המחירים נקובים במטבע חוץ. 10 הוא מספר יפה אבל מקבל משמעות שונה לחלוטין אם מוצמד אליו סימן הדולר או היורו. יש לא מעט כלי המרת מט"ח שיעזרו לכם לקבל אינדיקציה על המחיר כפי שהוא בשקלים.

אבל כאן לא נגמר הסיפור. למחיר בשקלים יש להוסיף עמלות המרה המשתנות בין חברות האשראי השונות, דמי משלוח ולעיתים גם תשלום מע"מ, מכס ומס קנייה. מס קנייה משתנה בהתאם למוצרים שרכשתם – על טבק ומוצריו, אלכוהול למיניו, אביזרים לרכב וכלי הבידור והתקשורת מוטל מס קנייה. אם סך המוצרים שנרכשו אינו עולה על 75 דולר – אתם פטורים מכל מס, בין 75-325 דולר – החובה היא בתשלום מע"מ ומס קנייה, ומעל ל-325 דולר מחויבים בכל שלושת המיסים.

נושא נוסף אותו יש לקחת בחשבון הוא דמי הובלה שעלולים להיות יקרים ברכישה מחו"ל. ישנן חנויות אשר מנהלות מדיניות של משלוחים חינם, לעיתים אפילו עד הארץ, אחרות שמסרבות לשלוח מוצרים לארץ. גם לחנויות אלו קיים פתרון. ניתן לשכור "כתובות" בחו"ל ולשלח את המוצרים לתיבות דואר הנמצאות בכתובות אלו, החברות המשכירות את הכתובות כבר ידאגו לשלח את המוצרים שהוזמנו ארצה – ישירות לביתכם

רכישות באינטרנט פותחות אפשרויות לרכישת מוצרים שלא ניתן למצוא בארץ, ומוצרים שאולי קיימים בארץ אך לא במחירים המוצעים בחו"ל. הרכישה היא תהליך נוח שניתן לבצעו בכל שעות היממה, ישירות מהכורסה הנוחה. לעשות שופינג לעיניים במגוון שקשה למצוא כמוהו בחנויות, גם הגדולות ביותר, במחירים משתלמים.


 

נותני חסות: